poniedziałek, 7 stycznia 2013

To będzie dobry rok!

Nie może być inaczej niż w tytule, jeśli mam pod ręką swój kalendarz:


Jest to zdzierak z mądrą myślą na każdy dzień roku. Oprócz tego na kartce jest sporo miejsca na własne notatki. Dni napisane są dużymi literami, pod spodem znajdują się imiona solenizantów, a wyżej godziny wschodu i zachodu Słońca oraz Księżyca. Do kalendarza dołączona była podstawka, można więc swój Mały Poradnik Życia postawić lub powiesić ;). Ja wybrałam pierwszą z opcji i moja "życiowa pomoc" stoi dumnie koło komputera (oczywiście wówczas, gdy nie pozuje do zdjęć ;) ).


Myśl na dzień dzisiejszy dobrze widać, za to do tej pory moją ulubioną poradą jest ta z 5 stycznia:
Nie mów, że brak ci czasu. Twój dzień ma dokładnie tyle samo godzin, co dzień Helen Keller, Pasteura, Michała Anioła, Matki Teresy, i Alberta Einsteina.
Słyszałam to zdanie wcześniej. Gdy nad nim myślę, zastępuję lub dopowiadam sobie imiona osób, które sama podziwiam i mogę się nimi motywować. To dobre zdanie i daje mi do myślenia. Możemy innych podziwiać za ich talent i dokonania, zazdrościć pieniędzy, sukcesu czy szczęścia. Część z Wielkich, Sławnych czy Bogatych doszła to swojej pozycji talentem, ciężką pracą lub wyrzeczeniami. Część może ma lepiej od nas, a może po prostu fart im sprzyja i okoliczności, w jakich żyją. Nieodmiennie jednak wszyscy mamy dokładnie tyle samo jednego - czasu. Więc mamy też prawie równe szanse na sukces ;).

Wspominam tą myśl za każdym razem gdy dociera do mnie, że kolejną godzinę bezsensownie przeglądam kolejne bezsensowne strony internetowe lub oglądam równie bezsensowne programy w telewizji. Od takiej biernej rozrywki nawet czytanie prostej książki będzie sensowniejsze i z bardziej pozytywnym skutkiem ;).

Ale teraz już nie filozofuję, bo muszę się ogarnąć przed już zupełnie pełnym sensu zadaniem - udziałem w jeszcze jednych zajęciach. ;)

A Wy korzystacie z tego rodzaju życiowych poradników? W formie kalendarza, książki albo jakiejś audycji? Chętnie poznałabym inne przykłady :).

1 komentarz: