sobota, 5 stycznia 2013

Wyprzedażowi oszuści - Reserved

Warto być czujnym podczas sezonowych wyprzedaży, tak aby upolować prawdziwą okazję, a nie zostać oszukanym lub - co lepsze - najwyżej niemile się rozczarować. Ja na razie nie planuję wyprzedażowych szaleństw, choć nie powiem dużo rzeczy mnie kusi. I czasami pomimo portfelowych braków dobrej okazji nie mogę przepuścić, więc i tak w tym tygodniu swoją szafę wzbogaciłam o kilka elementów. A z faktu tych zakupów i tego, że bardzo szanuję każdą wydawaną złotówkę, chciałam Wam napisać o częstej praktyce firm podczas okresu "season sale".

Na patelnię trafia Reserved - przeczytałam niejeden raz, że dziewczyny  nacinają się w tym sklepie na "przemetkowane" towary. To znaczy, że okazyjna cena jest wyższa od pierwotnej ceny produktu. Naprawdę zwracajcie na to uwagę! Towar oryginalnie kosztuje np. 59,90, podczas wyprzedaży przyklejana jest cena 69,90, która następnie jest skreślana, a towar ometkowany jest na promocyjną cenę np. 49,90. Oznacza to, że zamiast zaoszczędzić 20 zł i więcej, kupujemy rzecz jedynie o 10 zł taniej. Jak dla mnie to żadna wyprzedaż,a jedynie bezczelne oszustwo!

Piszę o tym, bo sama kupiłam dziś towar z podrasowaną pierwotną ceną. Byłabym bardziej oburzona, gdyby ostateczna kwota nie była atrakcyjna. Cenę, którą zapłaciłam uważam za dobrą i cieszę się, że sweterek kupiłam dopiero teraz, a nie na początku wyprzedaży. Przypuszczam, że gdyby okazało się, że mój zakup to żadna okazja, a jedynie manipulacja firmy, chciałabym zwrócić towar do sklepu, udowadniając, że cena była przed wyprzedażą podwyższana. Spójrzcie na zdjęcia, o czym mówię:

Metka widoczna w sklepie, a obok wyprzedażowe kolejne spadki ceny.
Cena przed wyprzedażą - zamazana, później zaklejona nową, ale nadal widoczna
W tej chwili nie mogę sobie przypomnieć czy znam inne sklepy, które stosują taką paskudną praktykę, a nie chciałabym rzucać oskarżeń, których nie mam jak udowodnić. Może Wy znacie podobne przypadki?

Na szczęście pomimo rozczarowania Reserved udało mi się upolować coś rzeczywiście atrakcyjnego na wyprzedaży w C&A :). Kupiłam parę pierścionków i kolczyki, za każde płacąc po 5 zł! To naprawdę dobry deal, myślę nawet by z następnymi biżuteryjnymi zakupami wstrzymać się do kolejnego okresu wyprzedaży... Jeśli za same kolczyki trzeba normalnie zapłacić prawie 23 zł (22,90), to kupienie ich plus pierścionki za połowę ceny samych kolczyków to prawdziwa frajda ;). Och... nie ma to jak zakupowe endorfinki na początek roku ;)!

Kolczyki i para pierścionków oraz ich regularne ceny
A kolczyki to nie byle jakie kupiłam - ostatnio szalenie podobają mi się duże, geometryczne kolczyki, ale takie "przy uchu". Przypominają wyglądem klipsy. Pierwszą parę dostałam jako świąteczny prezent, są śliczne i mają cudowny, ceglasty kolor. Te, które sobie teraz kupiłam są w sumie dość podobne, ale  trochę większe. No ale przecież za 5 zł nie mogłam ich odłożyć ;)

Mój piękny prezent ;)


2 komentarze:

  1. Taką praktykę stosuje Top Secret - niestety. Wprawdzie kwestia Reserved nie jest do końca taka, jak ją opisałaś, ale niestety bardzo często można natknąć się na przemetkowane ubrania. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Top Secret - już dawno tam nie zaglądałam,ale będę uważać w razie wizyty ;). Co do Reserved - jeśli mijam się z prawdą, chętnie przeczytam na czym dokładnie polega wspomniane przemetkowywanie.
      Pozdrawiam :).

      Usuń