niedziela, 1 kwietnia 2012

Wielkanocne inspiracje

Zrobiłam mały research, żeby pozbierać trochę inspiracji jak udekorować dom na święta Wielkanocne. To dla mnie wielka frajda przygotowywać dekoracje, stroiki, urządzać pokój i zastawiać stół. Przeglądając wiele zdjęć zdecydowałam, że w tym roku postawię na kolory: zielony i żółty lub zielony, czerwony i biały.

Zielony musi być na pewno, bo choć pogoda w ostatnich dniach przeczy temu, ale mamy już wiosnę. Dlatego wszystkie odcienie zieleni będą mile widziane, a szczególnie te jasne, soczyste i świeże. Żółty to również kolor wiosny i jej kwiatów - tulipanów i żonkili. Przypomina promienie słońca i ich ciepło.  Z kolei czerwony pasować będzie do jajek (od lat barwionych u mnie w domu łupinami od cebuli na podobny do ciemnej czerwieni odcień) i fajnie kontrastować będzie z białym obrusem. Wówczas do dekoracji można użyć innych kwiatów, np. gerberów, lub tulipanów. Pomysł na gerbery i czerwień to właśnie zainspirowanie się wyszukanymi dziś zdjęciami :).

Dzisiaj żałuję jednak, że nie zrobiłam zdjęć wielkanocnemu stołowi, który udekorowałam na święta w 2010 r. Cały pokój zastawiony mieliśmy żółtymi tulipanami, na stole stały doniczki z żonkilami. Zastawa stała na zielonym obrusie i cały pokój wyglądał niewiarygodnie wiosennie! Chcę powtórzyć podobną konwencję w tym roku :)

A teraz zapraszam wszystkich zainteresowanych i również poszukujących inspiracji do zebranej przeze mnie małej galerii:


Źródło: KLIK

Źródło: KLIK


Źródło: KLIK


Źródło: KLIK

Źródło: jak wyżej

Źródło: jak wyżej

Źródło: jak wyżej

Źródło: jak wyżej

Źródło: jak wyżej


Przecudnych zdjęć przedstawiających pomysły na dekoracje i urządzenie stołu czy mieszkania w internecie jest mnóstwo. Część z nich jest na tyle abstrakcyjna i artystyczna, że nie wybrałam ich, bowiem wolałam skupić się na tych możliwych do powielenia lub do zainspirowania się. Cała masa zdjęć jest jeszcze na stronie Home&You wraz z katalogiem ich produktów. 

Osobiście zawsze wydawało mi się, że to Boże Narodzenie jest takie bogate i strojne. Uwielbiałam dekorować cały dom na tą okazję. Jednak już od kilku lat przykładam większą wagę do wyglądu mojego domu także na Wielkanoc i osobiście rozkładam stroiki. Wcześniej robiła to moja Mama, przejęłam jednak pałeczkę i robię to na większą skalę i z większym rozmachem ;).

A Wy lubicie przystrajać wielkanocny stół? I czy w ogóle w te Święta przykładacie wagę do dekoracji?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz