piątek, 2 marca 2012

3 małe kroczki by być bardziej EKO

Tematyka ekologicznego życia, wegetarianizmu, zrównoważonego rozwoju, itp. chodzi za mną i chodzi. Postanowiłam dziś dać mały upust moim ekologicznym przemyśleniom i napisać Wam trzy drobne kroczki, które można wykonywać, by żyć bardziej w zgodzie z naturą ;). Oto one:


#1 - oczywiście segregacja odpadów - nie jestem mistrzem ekologii i jeszcze mojego życia temu stylowi nie podporządkowałam, więc nie dzielę na plastik i papier opakowania od pojedynczego Merci ;). Jednak zawsze się staram, by oczywiste rzeczy, trafiły do odpowiednich pojemników do recyklingu: plastikowe: butelki, pojemniki i inne opakowania, szklane: butelki i słoiki oraz oczywiście makulatura. Tu warto zwrócić uwagę, żeby dane plastikowe opakowanie posiadało znak "trzech strzałek", gdyż inaczej nie nadaje się do recyklingu. Już wybierając produkty w sklepie można spojrzeć, czy opakowanie może ulec ponownemu przetworzeniu czy nie.


#2 - produkty z zamrażalnika rozmrażaj w lodówce - przez całą noc zamrożony produkt na pewno się rozmrozi, a lodówka zużywa znacznie mniej energii, jeżeli jej wnętrze "gratisowo" ochładza rozmrażane jedzonko ;)

#3 - jeżeli nie zamierzasz używać laptopa przez co najmniej 16 min - wyłącz go. Według WWF energia potrzebna na taki czas pracy komputera, jest równoważna z ilością energii, jaka jest potrzebna do ponownego uruchomienia. Ja mam system Windows Vista i stosuję się do tej metody, bo usypianie laptopa w moim przypadku nie wychodzi mu na zdrowie (lubi się zawiesić po hibernacji lub mieć problemy z wyłączeniem później). Zresztą: usypianie komputera jest dedykowane potrzebą szybkiego powrotu do pracy po chwili (!), jeżeli chwila ma się przeciągnąć w godzinę (lub godziny), lepiej po prostu wyłączyć sprzęt.

To takie moje 3 małe punkty, dzięki którym jestem trochę bardziej eko. Lubię tą tematykę i rozwiązania, które uważam za wygodne i naprawdę pomagające chronić środowisko staram się wprowadzać w życie. 

A Wy? Znacie inne drobne czynności, które Wasze życie czynią bardziej ekologicznym?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz