wtorek, 28 lutego 2012

Dlaczego w Polsce jest tak brzydko?

Kilka dni temu dostałam bardzo ciekawą książkę. O tyle niezwykłą, że nie jest to ani powieść, zbiór wierszy czy opowiadanie. Jest to pozycja raczej z gatunku popularnonaukowych wydawnictwa Polityka. "Wrzask w przestrzeni. Dlaczego w Polsce jest tak brzydko?" autorstwa Piotra Sarzyńskiego. Autor - z wykształcenia socjolog - interesuje się zagadnieniami kulturalnymi i problemami przestrzeni publicznej w naszym kraju. To też tyczy się ta książka. 

Już ponad dwa tygodnie temu, kiedy ukazała się z "Polityką" miałam na nią ochotę ;). W mojej biblioteczce brakuje książek naukowych lub popularnonaukowych, bo raczej nie przepadam za takimi lekturami. Z drugiej strony jak tylko zobaczyłam okładkę i tytuł, stwierdziłam, że tą książkę chcę mieć. Mieści się ona w zakresie moich "zawodowych" ;) i osobistych zainteresowań. Dodatkowym atutem, który zauważyłam dopiero po tym jak wpadła mi w ręce, jest język i lekkość pióra autora. Choć jeszcze nie zaczęłam jej na dobre czytać to i tak przeglądając ją, doszłam do wniosku, że lektura ta powinna być przyjemnością :). W książce są też zdjęcia miejsc unikalnych i pospolitych, przykłady czystej brzydoty i braku gustu, a także rzeczy i miejsca naprawdę piękne. Całość solidnie wydana: gruba okładka z ciekawą grafiką, dobra czcionka wewnątrz i świetne jakościowo zdjęcia. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz