poniedziałek, 13 lutego 2012

Ksiażki

Dzisiaj szybko, bo pożera mnie niepowstrzymana chęć i niedająca się zaspokoić namiętność czytania ;). Książki - z jednej strony je kocham, z drugiej szczerze nienawidzę. Dlaczego kocha się książki to proste pytanie. Są niebagatelną rozrywką, rozwijają wyobraźnię, uczą języka, poszerzają horyzonty, itd., itp. Pomijając te oczywiste powody, czytanie po prostu sprawia mi ogromną przyjemność. Ale niesie za sobą też pewnego rodzaju obłęd, który utrudnia mi życie.

Czytając książkę, która mnie wciągnie daje się jej ponieść całkowicie. Wpadam w szaleństwo czytania, nieprzerwanego, aż doczytam do ostatniego słowa. Nie mogę się skupić na pracy, zadaniach domowych, innych ulubionych rozrywkach - skoro czeka na mnie niedokończona powieść. To akurat jest straszne, dezorganizuje mi całkowicie czas i porządek dnia. Nie mogę zasnąć, rozmyślam o dziejach bohaterów, a po zakończeniu, które mnie poruszy potrafię dobry tydzień analizować wypadki w książce, wracać do ulubionych scen i cytatów. Dodatkowo kiedy już się wciągnę, pochłaniam  książkę w całości, szybko (ale też często pobieżnie :/ ) - nie ma dla mnie znaczenia czy 100 czy 700 stron. Czytanie mnie nie nuży. Często jednak powoduje to, że nie pamiętam  dokładnie całej historii  po jakimś czasie i wracam do książek, które szczególnie mnie ujęły by na nowo przeżyć zachwyt i - w sumie - męczarnie czytania :).

To może korzystając z okazji przedstawię ranking książek, które muszę raz jeszcze przeczytać. Nie będę opisywać o czym jest dana fabuła, bo zajęłoby to zbyt wiele czasu, a ja spieszę się do ostatniego tomu sagi o Skrytobójcy R. Hobb ;). Ten mały ranking nie odzwierciedla moich ulubionych książek - takie, nawet po głębszym zastanowieniu, ciężko by było mi jednoznacznie wybrać - ale pokazuje tytuły i historie, które zamierzam sobie odświeżyć w najbliższym czasie :).

1. Wiedźmin, Andrzej Sapkowski - marzy mi się posiadać TO wydanie:

2. Historia Rodu Otori, Lian Hearn

3. Achaja, Andrzej Ziemiański

I zapewne jeszcze nie raz sięgnę do Harry'ego Potter'a:


Wyjątkowo wszystkie pozycje są z gatunku fantastyki, który zdecydowanie jest moim ulubionym :). I pewnie znalazłoby się kilka innych sag, do których z przyjemnością powrócę... z drugiej strony jeszcze TYLEEEE nowego jest do przeczytania! :) Ja w każdym razie teraz wracam już do Bastarda Rycerskiego Przezornego ;)

Wy macie jakieś powieści, po które zamierzacie sięgnąć kolejny raz?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz