sobota, 4 lutego 2012

Sobotnie porządki

Jak w każdym przykładnym polskim domu w sobotę trzeba zrobić gruntowne porządki. Dziś poddałam się tej regule bez ociągania, gdyż zobowiązałam się (pomimo swojej niechęci) do tego, a wierzę w powiedzenie, że "człowiek niesłowny jest gorszy niż złodziej" ;). Tak więc zabrałam się za porządki. Najwięcej czasu spędziłam w łazience, tym razem nie pielęgnując siebie, a ceramikę i armaturę ;).

Do sprzątania od zawsze używam gumowych rękawic, zarówno przez to, że nie chcę by moje dłonie miały styczność z całą masą czyszczących chemikaliów, jak również z faktu, że brzydzą mnie różnego rodzaju brudy, itp. :P. Ostatnio dowiedziałam się, że ważne by kremować ręce przed włożeniem ich w rękawiczki. Jest to istotne, ponieważ skóra i paznokcie nie lubią wilgoci. Rękawice chronią przed detergentami i wodą, ale w samej rękawiczce po jakimś czasie zaczyna się robić nieprzyjemnie wilgotno... Guma nie oddycha, nie przepuszcza powietrza, nie odprowadza potu i wilgoci, więc zabezpieczenie dłoni kremem, przed włożeniem do rękawic, jest obowiązkowe. Po skończeniu misji porządkowej nakładamy krem po raz kolejny.

Obecnie używam kremu 2 w 1 do rąk i paznokci z Yves Rocher: Beauté des mains. Zawiera on "wyciąg z arniki o właściwościach ochronnych oraz wygładzający wyciąg z róży". Nie zawiera parabenów, a składniki są pochodzenia roślinnego, w dodatku z upraw ekologicznych.  Tyle od producenta. Ja natomiast powiem, że pomimo trudnego do określenia i polubienia zapachu, krem naprawdę mi się podoba i doskonale spełnia swoją rolę. Ma trochę 'leistą' konsystencję, ale szybko się wchłania. Powiedziałabym, że jest wydajny. Na długo daje poczucie nawilżenia i ochrony, zapach niestety też długo się utrzymuje. Dlaczego raczej źle mówię o zapachu? Na pewno nie każdemu się spodoba, jest naturalny, kwiatowy - chyba pachnie jak kwiaty arniki, bo róży w zapachu nie czuję :). Moim znajomym zapach na pewno nie przypadł do gustu, ja osobiście przyzwyczaiłam się do naturalnych i nie zawsze ładnych zapachów kosmetyków Yves Rocher.

2 komentarze:

  1. a jak długo używasz tego kremu? pomaga na bardzo suche miejsca między palcami? i wogóle jakie masz ładne paznokcie :) napisz coś o nich dla mnie pliss :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kremu używam od ponad 2 miesięcy, ale niezbyt regularnie, bo nie cierpię na zbytnio suchą skórę na dłoniach - całe szczęście ;). Jednak myślę, że przy regularnym stosowaniu pomógłby na b. suche miejsca, jak np. te między palcami. A o paznokciach będzie wkrótce :). Pozdrawiam!

      Usuń